Strona główna Dokumenty Nauczyciele Uczniowie Osiągnięcia uczniów
ERASMUS+ 2017-2019
Informacje o projekcie
Give 5: A Toolbox for Healthy Living – to dwuletni międzynarodowy projekt. Jest to partnerstwo strategiczne Polski, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Macedoni, Litwy i Turcji. Pomysł projektu związany jest z koniecznością włączania wszystkich uczniów i wprowadzenia całościowego programu związanego ze zdrowym trybem życia w szkołach partnerskich. Pragniemy także poprawić wyniki uczniów poprzez wzmocnienie ich podstawowych umiejętności i kompetencji oraz podnoszenie kwalifikacji naszych nauczycieli. Nasze partnerstwo zakłada wymianę dobrych praktyk na temat szkolnych programów dotyczących wszelkich aspektów zdrowego stylu życia i wypracowanie produktu finalnego “Give 5 - Healthy Living Toolbox – całościowego programu szkolnego”. Celem jest włączenie uczniów ze środowisk defaworyzowanych oraz poprawa zdrowia naszych uczniów.
Projekt będzie podążał w dwóch kierunkach: -zadania dla uczniów w szkołach i w czasie wymiany -wymiana dobrych praktyk między nauczycielami.
Projekt dzieli się na 5 etapów (tematów): 1. Sport: gimnastyka, taniec, zabawy na zewnątrz. 2. Odżywianie: śniadanie, woda, zdrowe, tradycyjne przepisy. 3. Dobre samopoczucie: radzenie sobie ze stresem, relacje z innymi, umiejętność życia w społeczeństwie. 4. Bezpieczeństwo: bezpieczeństwo w codziennym życiu, na drogach, pierwsza pomoc. 5. Dbanie o środowisko naturalne: styl życia zgodny z potrzebami środowiska, szkolny ogródek.
The toolbox, który jest produktem finalnym projektu będzie podzielony na 5 części zgodnie z tematami. Będzie zawierał opis działań projektowych: proponowane zadania dla uczniów, metody pracy, sposoby ewaluacji.
Planujemy 8 spotkań: - 4 spotkania organizacyjne nauczycieli szkół partnerskich - 4 wymiany z uczniami The Healthy Living Fair będzie zorganizowany w szkołach w celu zaprezentowania efektów projektu. Planujemy utworzyć stronę projektu, blogi w językach narodowych, wykorzystywać media społecznościowe i portal eTwinning w celu rozprzestrzeniania wyników projektu. Projekt jest zintegrowany z programami nauczania szkół partnerskich, a proponowane działania nawiązują do istniejących praktyk w tych szkołach. Pragniemy zainspirować nauczycieli do rozwoju zawodowego oraz współpracować z lokalnymi instytucjami/firmami związanymi ze zdrowym stylem życia. Priorytety: Włączenie społeczne, wspieranie zdobywania umiejętności i kompetencji, wzmocnienie kompetencji nauczycieli.
Tematy, które porusza projekt: -zdrowie i dobre samopoczucie, włączenie społeczne - równość, podnoszenie jakości pracy szkoły Termin trwania projektu: 01.09.2017 – 31.07.2019 Szkoły biorące udział w projekcie: Szkola Podstawowa nr 3 z Oddzialami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza – koordynator projektu CEIP Ciudad de Mérida – Hiszpania Istituto Comprensivo"J.Stella – Włochy Jale Necdet Özbelge Ilkokulu – Turcja Klaipedos Versmes progimnazija – Litwa SCOALA GIMNAZIALA IZBICENI – Rumunia OOU "Hristijan Karposh" – Macedonia Agrupamento de Escolas de Moure e Ribeira do Neiva – Portugalia
Budżet projektu dla szkoły polskiej 3450 euro – międzynarodowe spotkania projektowe (3 spotkania, po 2 osoby) Wymiana uczniów (4 wymiany: 2 uczniów + nauczyciel) Podróż: 3810 euro + wsparcie indywidualne na czas wyjazdu – 5880 euro = 13140 euro Zarządzanie projektem: 6000 euro + 6000 euro za koordynację projektu = 12 000 euro
Plan pracy wrzesień-październik 2017 A1: Erasmus+ corner w każdej szkole A2: stworzenie i przeprowadzenie kwestionariuszy na temat państw partnerskich A3: ankieta dotycząca zdrowego stylu życia A4: filmy prezentujące szkoły z podkreśleniem różnorodności A5: konkurs na logo projektu A6: nauczyciele przygotują dobre praktyki stosowane w szkołach w ramach tematu 1 (dobre samopoczucie)
Pierwsze międzynarodowe spotkanie w Polsce w październiku 2017 M1: ewaluacja ankiet, plan działań, zarządzanie ryzykiem, plan
rozpowszechniania, ewaluacja działań, analiza szkolnych programów
związanych ze zdrowym trybem życia (wychowawczych, prozdrowotnych…),
zaplanowanie wymian uczniów, prezentacja dobrych praktyk związanych z
realizacją tematu 1, lekcje CLIL dla uczniów, warsztat dla nauczycieli
październik 2017 A7:ulotki dla rodziców i lokalnej społeczności informujące o projekcie A8: Portret szkoły – uczniowie wykonają swoje portrety pokazując różnorodność szkoły
listopad-grudzień 2017 A9:praca nauczycieli nad tematem 1 z wykorzystaniem dobrych praktyk ze szkół partnerskich A10:warsztat – jak uczyć się A11: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet) A12:wirtualna mobilność uczniów (Skype) A13:ewaluacja pracy nad tematem 1 przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 2 (Dbanie o środowisko naturalne)
1st LLTA – pierwsza wymiana uczniów w Portugalii: temat 1 A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 1 A 2 Warsztaty: relacje z innymi, umiejętność życia w społeczeństwie. A 3 warsztaty - radzenie sobie ze stresem A 4 CLIL lekcja – język ciała A 5 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem A 6: Nauczyciele dokonają ewaluacji dobrych praktyk (temat 1) i przedstawią dobre praktyki ze swoich szkół związane z tematem 2.
styczeń-marzec 2018 A14:nauczyciele pracują nad tematem 2 stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich A15:warsztat: ogród szkolny A16: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet) A17: wirtualna mobilność uczniów (Skype) A18: ewaluacja pracy nad tematem 2 (Dbanie o środowisko naturalne)
przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk
związanych z tematem 3 (Bezpieczeństwo) Drugie LTTA – druga wymiana uczniów we Włoszech – temat 2 Dbanie o środowisko naturalne: styl życia zgodny z potrzebami środowiska, szkolny ogródek A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 2 A 2 Warsztaty: styl życia zgodny z potrzebami środowiska A 3 warsztaty - Dbanie o lokalne środowisko naturalne A 4 CLIL lekcja – praca w ogrodzie A 5 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem A 6: ewaluacja dobrych praktyk (temat 2), prezentacja metod związanych z
tematem 3 Kwiecień-maj 2018 A 19: nauczyciele pracują nad tematem 3 (bezpieczeństwo) stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich A20: Warsztat – higiena A21: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet) A22: wirtualna mobilność uczniów (Skype) Drugie międzynarodowe spotkanie w Rumunii w maju 2018 M2: ewaluacja dobrych praktyk, podsumowanie pierwszego roku projektu,
monitorowanie realizacji celów. Lekcje CLIL dla uczniów, warsztaty na
temat podstawowych umiejętności dla uczniów i nauczycieli. czerwiec, wrzesień 2018 Temat 3 Bezpieczeństwo A 23 Warsztat – bezpieczeństwo w drodze do szkoły A 24 warsztat – pierwsza pomoc A 25 CLIL lekcja – bezpieczeństwo na drodze A 26 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem A27: wirtualna mobilność uczniów (Skype) A28: ewaluacja pracy nad tematem 3 przeprowadzona przez nauczycieli,
przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 4 (odżywianie) Trzecie międzynarodowe spotkanie na Litwie we wrześniu 2018 M3: ewaluacja najlepszych praktyk związanych z tematem 3, prezentacja
praktyk związanych z tematem 4 (odżywianie), przygotowanie wymian
uczniów w Macedonii październik-grudzień 2018 A 29: nauczyciele pracują nad tematem 4 (zdrowe odżywianie) stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich A30: Warsztat – śniadanie A31: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet) A32: wirtualna mobilność uczniów (Skype) A33: ewaluacja pracy nad tematem 4 przeprowadzona przez nauczycieli,
przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 5 (sport) 3rd LTTA - trzecia wymiana uczniów w Hiszpanii w styczniu 2019. Temat 4. Odżywianie A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 4 A 2 Warsztat – zdrowe, tradycyjne przepisy A 3 Warsztat– woda do picia A 4 CLIL lekcja– piramida zdrowia A 5 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem A 6: ewaluacja pracy nad tematem 4 przeprowadzona przez nauczycieli,
przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 5 styczeń-marzec 2019 A 34: nauczyciele pracują nad tematem 5 (sport) stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich A35: Warsztat – lokalny sportowiec A 36: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet) A37: wirtualna mobilność uczniów (Skype) A:38 ewaluacja pracy nad tematem 5 przeprowadzona przez nauczycieli 4th LTTA - czwarta wymiana uczniów w Macedonii w kwietniu 2019. Temat 5: Sport A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 5 A 2 Warsztat – tradycyjne gry na zewnątrz A 3 Warsztat – tradycyjne tańce A 4 CLIL lekcja - codzienne ćwiczenia A 5 wizyta w zakładzie związanym z branżą związaną z realizowanym tematem A6: ewaluacja pracy nad tematem 5 przeprowadzona przez nauczycieli maj 2019 A39: stworzenie i przeprowadzenie ankiet na temat państw partnerskich A40: ankieta dotycząca zdrowego stylu życia Czwarte spotkanie międzynarodowe w Turcji w maju 2019 M4: ewaluacja wymian uczniów w Macedonii I Hiszpanii, ewaluacja projektu,
ocean projektu, analiza SWOT, przygotowanie do napisania raportu
końcowego, ewaluacja ankiet oraz realizacji planu rozpowszechniania.
Lekcje CLIL. czerwiec 2019 A41:spotkanie dla rodziców związane ze zdrowym trybem życia A42: Podsumowanie projektu - The Healthy Living Fair: prezentacja -the Healthy Living School Portfolio – wystawa prac uczniów -the Healthy Living Toolbox czerwiec - sierpień 2019 A43:napisanie raportu końcowego Informacje na temat programu Erasmus+ znajdują się na stronie http://erasmusplus.org.pl/edukacja-szkolna/akcja-2/
Opracowanie: M. Uryś
|
|||||||
2018-04-05; I. N |
. |