Strona główna  Dokumenty  Nauczyciele   Uczniowie   Osiągnięcia uczniów

 

ERASMUS+ 2017-2019

 
 

 
   

Informacje o projekcie

 

Give 5: A Toolbox for Healthy Living – to dwuletni międzynarodowy projekt. Jest to partnerstwo strategiczne Polski, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Macedoni, Litwy i Turcji. Pomysł projektu związany jest z koniecznością włączania wszystkich uczniów i wprowadzenia całościowego programu związanego ze zdrowym trybem życia w szkołach partnerskich. Pragniemy także poprawić wyniki uczniów poprzez wzmocnienie ich podstawowych umiejętności i kompetencji oraz podnoszenie kwalifikacji naszych nauczycieli.

Nasze partnerstwo zakłada wymianę dobrych praktyk na temat szkolnych programów dotyczących wszelkich aspektów zdrowego stylu życia i wypracowanie produktu finalnego “Give 5 - Healthy Living Toolbox – całościowego programu szkolnego”. Celem jest włączenie uczniów ze środowisk defaworyzowanych oraz poprawa zdrowia naszych uczniów.

 

Projekt będzie podążał w dwóch kierunkach:

-zadania dla uczniów w szkołach i w czasie wymiany

-wymiana dobrych praktyk między nauczycielami.

 

Projekt dzieli się na 5 etapów (tematów):

1. Sport: gimnastyka, taniec, zabawy na zewnątrz.

2. Odżywianie: śniadanie, woda, zdrowe, tradycyjne przepisy.

3. Dobre samopoczucie: radzenie sobie ze stresem, relacje z innymi, umiejętność życia w społeczeństwie.

4. Bezpieczeństwo: bezpieczeństwo w codziennym życiu, na drogach, pierwsza pomoc.

5. Dbanie o środowisko naturalne: styl życia zgodny z potrzebami środowiska, szkolny ogródek.

 

The toolbox, który jest produktem finalnym projektu będzie podzielony na 5 części zgodnie z tematami. Będzie zawierał  opis działań projektowych: proponowane zadania dla uczniów, metody pracy, sposoby ewaluacji.

 

Planujemy 8 spotkań:

- 4 spotkania organizacyjne nauczycieli szkół partnerskich

- 4 wymiany z uczniami                   

The Healthy Living Fair będzie zorganizowany w szkołach w celu zaprezentowania efektów projektu. Planujemy utworzyć stronę projektu, blogi w językach narodowych, wykorzystywać media społecznościowe i portal eTwinning w celu rozprzestrzeniania wyników projektu.

Projekt jest zintegrowany z programami nauczania szkół partnerskich, a proponowane działania nawiązują do istniejących praktyk w tych szkołach. Pragniemy zainspirować nauczycieli do rozwoju zawodowego oraz współpracować z lokalnymi instytucjami/firmami związanymi ze zdrowym stylem życia.

Priorytety:

Włączenie społeczne, wspieranie zdobywania umiejętności i kompetencji, wzmocnienie kompetencji nauczycieli.

 

Tematy, które porusza projekt:

-zdrowie i dobre samopoczucie, włączenie społeczne - równość, podnoszenie jakości pracy szkoły

Termin trwania projektu: 01.09.2017 – 31.07.2019

Szkoły biorące udział w projekcie:

Szkola Podstawowa nr 3 z Oddzialami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza – koordynator projektu

CEIP Ciudad de Mérida – Hiszpania

Istituto Comprensivo"J.Stella – Włochy

Jale Necdet Özbelge Ilkokulu – Turcja

Klaipedos Versmes progimnazija – Litwa

SCOALA GIMNAZIALA IZBICENI – Rumunia

OOU "Hristijan Karposh" – Macedonia

Agrupamento de Escolas de Moure e Ribeira do Neiva – Portugalia

 

Budżet projektu dla szkoły polskiej

3450 euro – międzynarodowe spotkania projektowe (3 spotkania, po 2 osoby)

Wymiana uczniów (4 wymiany: 2 uczniów + nauczyciel)

Podróż: 3810 euro + wsparcie indywidualne na czas wyjazdu – 5880 euro = 13140 euro

Zarządzanie projektem: 6000 euro + 6000 euro za koordynację projektu = 12 000 euro

 

Plan pracy

wrzesień-październik  2017

A1: Erasmus+ corner w każdej szkole

A2: stworzenie i przeprowadzenie kwestionariuszy na temat państw partnerskich

A3: ankieta dotycząca zdrowego stylu życia

A4: filmy prezentujące szkoły z podkreśleniem różnorodności  

A5: konkurs na logo projektu

A6: nauczyciele przygotują dobre praktyki stosowane w szkołach w ramach tematu 1 (dobre samopoczucie)

 

Pierwsze międzynarodowe spotkanie w Polsce w październiku 2017

M1: ewaluacja ankiet, plan działań, zarządzanie ryzykiem, plan rozpowszechniania, ewaluacja działań, analiza szkolnych programów związanych ze zdrowym trybem życia (wychowawczych, prozdrowotnych…), zaplanowanie wymian uczniów, prezentacja dobrych praktyk związanych z realizacją tematu 1, lekcje CLIL dla uczniów, warsztat dla nauczycieli
 i uczniów: nauczanie języka angielskiego, stosowanie TIK

 

październik 2017

A7:ulotki dla rodziców i lokalnej społeczności informujące o projekcie

A8: Portret szkoły – uczniowie wykonają swoje portrety pokazując różnorodność szkoły

 

listopad-grudzień 2017

A9:praca nauczycieli nad tematem 1 z wykorzystaniem dobrych praktyk ze szkół partnerskich

A10:warsztat – jak uczyć się

A11: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet)

A12:wirtualna mobilność uczniów (Skype)

A13:ewaluacja pracy nad tematem 1 przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 2 (Dbanie o środowisko naturalne)

 

1st LLTA – pierwsza wymiana uczniów w Portugalii: temat 1

A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 1

A 2 Warsztaty: relacje z innymi, umiejętność życia w społeczeństwie.

A 3 warsztaty - radzenie sobie ze stresem

A 4 CLIL lekcja – język ciała

A 5 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem

A 6: Nauczyciele dokonają ewaluacji dobrych praktyk (temat 1) i przedstawią dobre praktyki ze swoich szkół związane z tematem 2.

 

styczeń-marzec 2018

A14:nauczyciele pracują nad tematem 2 stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich

A15:warsztat: ogród szkolny

A16: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet)

A17: wirtualna mobilność uczniów (Skype)

A18: ewaluacja pracy nad tematem 2 (Dbanie o środowisko naturalne) przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 3 (Bezpieczeństwo)
 

Drugie LTTA – druga wymiana uczniów we Włoszech – temat 2 Dbanie o środowisko naturalne: styl życia zgodny z potrzebami środowiska, szkolny ogródek

A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 2

A 2 Warsztaty: styl życia zgodny z potrzebami środowiska

A 3 warsztaty - Dbanie o lokalne środowisko naturalne

A 4 CLIL lekcja – praca w ogrodzie

A 5 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem

A 6: ewaluacja dobrych praktyk (temat 2), prezentacja metod związanych z tematem 3
 

Kwiecień-maj 2018

A 19: nauczyciele pracują nad tematem 3 (bezpieczeństwo) stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich

A20: Warsztat – higiena

A21: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet)

A22: wirtualna mobilność uczniów (Skype)
 

Drugie międzynarodowe spotkanie w  Rumunii w maju 2018

M2: ewaluacja dobrych praktyk, podsumowanie pierwszego roku projektu, monitorowanie realizacji celów. Lekcje CLIL dla uczniów, warsztaty na temat podstawowych umiejętności dla uczniów i nauczycieli.
 

czerwiec, wrzesień 2018

Temat 3 Bezpieczeństwo

A 23 Warsztat –  bezpieczeństwo w drodze do szkoły

A 24 warsztat – pierwsza pomoc

A 25 CLIL lekcja – bezpieczeństwo na drodze

A 26 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem

A27: wirtualna mobilność uczniów (Skype)

A28: ewaluacja pracy nad tematem 3 przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 4 (odżywianie)
 

Trzecie międzynarodowe spotkanie na Litwie we wrześniu 2018

M3:  ewaluacja najlepszych praktyk związanych z tematem 3, prezentacja praktyk związanych z tematem 4 (odżywianie), przygotowanie wymian uczniów w Macedonii
i Hiszpanii. Lekcje CLIL, warsztaty na temat podstawowych kompetencji dla uczniów
i nauczycieli.
 

październik-grudzień 2018

A 29: nauczyciele pracują nad tematem 4 (zdrowe odżywianie) stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich

A30: Warsztat – śniadanie

A31: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet)

A32: wirtualna mobilność uczniów (Skype)

A33: ewaluacja pracy nad tematem 4 przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 5 (sport)
 

3rd LTTA - trzecia wymiana uczniów w Hiszpanii w styczniu 2019. Temat 4. Odżywianie

A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 4

A 2 Warsztat – zdrowe, tradycyjne przepisy

A 3 Warsztat– woda do picia

A 4 CLIL lekcja– piramida zdrowia

A 5 wizyta w zakładzie związanym z realizowanym tematem

A 6: ewaluacja pracy nad tematem 4 przeprowadzona przez nauczycieli, przygotowanie dobrych praktyk związanych z tematem 5
 

styczeń-marzec 2019

A 34: nauczyciele pracują nad tematem 5 (sport) stosując dobre praktyki ze szkół partnerskich

A35: Warsztat –  lokalny sportowiec

A 36: efekty działań warsztatowych zostaną zgromadzone w formie cyfrowego plakatu (Padlet)

A37: wirtualna mobilność uczniów (Skype)

A:38 ewaluacja pracy nad tematem 5 przeprowadzona przez nauczycieli
 

4th LTTA - czwarta wymiana uczniów w Macedonii w kwietniu 2019. Temat 5: Sport

A 1 Prezentacja działań w szkołach związanych z tematem 5

A 2 Warsztat – tradycyjne gry na zewnątrz

A 3 Warsztat – tradycyjne tańce

A 4 CLIL lekcja - codzienne ćwiczenia 

A 5 wizyta w zakładzie związanym z branżą związaną z realizowanym tematem

A6: ewaluacja pracy nad tematem 5 przeprowadzona przez nauczycieli
 

maj  2019

A39: stworzenie i przeprowadzenie ankiet na temat państw partnerskich

A40: ankieta dotycząca zdrowego stylu życia
 

Czwarte spotkanie międzynarodowe w Turcji w maju 2019

M4: ewaluacja  wymian uczniów w Macedonii I Hiszpanii, ewaluacja projektu, ocean projektu, analiza SWOT, przygotowanie do napisania raportu końcowego, ewaluacja ankiet oraz realizacji planu rozpowszechniania. Lekcje CLIL.
 

czerwiec 2019

A41:spotkanie dla rodziców związane ze zdrowym trybem życia

A42: Podsumowanie projektu - The Healthy Living Fair:

prezentacja

 -the Healthy Living School Portfolio – wystawa prac uczniów

-the Healthy Living Toolbox
 

czerwiec - sierpień 2019

A43:napisanie raportu końcowego
 

Informacje na temat programu Erasmus+ znajdują się na stronie

http://erasmusplus.org.pl/edukacja-szkolna/akcja-2/

 

Opracowanie: M. Uryś

 

 
 

2018-04-05; I. N

.