Zajęcia będą
odbywać się w II sem r. szk. 2016/ 2017
w poniedziałki na 7 lekcji (14:55 - 15:40)
Scratch ma 10 lat!
Nasz ulubiony Scratch obchodzi właśnie dziesięciolecie. Oto kartka od
nas:
Projekty wykonane z tej okazji znajdują się w oddzielnym
studio.
Pomaluj pisankę
Na zbliżające się Święta Wielkanocne zostawiamy życzenia
Radosnych Świąt Wielkanocnych
oraz
proponujemy pomalowanie pisanki :)
Wyścigi Duszków
13 marca 2017 rozpoczęliśmy pracę nad nowym projektem, w którym
Duszki ścigają się przy aplauzie publiczności. W tych
projektach stworzyliśmy odpowiednią scenę i zastosowaliśmy
losową liczbę kroków, aby zróżnicować tempo, w jakim
biegną rywalizujące ze sobą Duszki. Prace trwały jeszcze przez kolejne
dwa zajęcia.
Tu przykład projektu
>>>>
Kwiaty dla Pań
8 marca 2017 był dla nas okazją, aby zrobić projekty - kartki multimedialne z życzeniami
dla Pań na ich święto- Dzień Kobiet.
Tu kartka od Maćka K. z klasy IV:
Inne projekty
Lubimy tańczyć
Nasze Duszki dzisiaj tańczą- znamy już podstawowe polecenia dotyczące
ruchu oraz wyglądu, do tego dołączymy dźwięk i taniec gotowy :)
Przykładowy projekt, który został wykonany przez zaawansowanego już w Scratchu
Marka Ż. z klasy IV a:
Nasze miejsce na platformie
Scratcha
Projekty opracowywane na zajęciach będziemy umieszczać na stronie:
https://scratch.mit.edu/
Każdy uczeń ma tam swoje konto i stworzone prace dołącza do wspólnego
studia:
Pierwsze kroki za nami
20 lutego 2017 spotkaliśmy się po raz pierwszy na zajęciach, na których
będziemy kodować w Scratchu. Poznaliśmy aplikację i stawialiśmy pierwsze
kroki. I już mamy efekty tej pracy. Oto przykład:
Walentynka od Scratcha
Nie tylko Scratch
Mistrzowie
Kodowania mogą spróbować swoich sił przerabiając kursy na portalu
uczącym podstaw kodowania Hour of Code. Kursy mogą przerabiać już
3-letnie dzieci. Krok po kroku poznajemy sposób zapisywania prostych
programów.
Tu przykład na to, jak za pomocą poleceń możemy wykonywać różne
rysunki:
zobacz, jak to działa
Kodować każdy może i
każdy może robić to sam. Programy są tak skonstruowane, że można
przerabiać dany kurs do momentu, aż uda się poprawnie zbudować
odpowiedni skrypt. A więc wszyscy są "wygrani" :)
Czas więc na Godzinę
Kodowania, która może odbywać się dowolnego dnia o dowolnej porze. Aby
ułatwić Wam dotarcie do tych kursów podaję kilka propozycji:
Układanka: poznaj metodę
"przeciągnij i upuść":https://studio.code.org/s/course1/stage/3/puzzle/1
Labirynt- ciąg: https://studio.code.org/s/course1/stage/4/puzzle/1
Labirynt- debugowanie:https://studio.code.org/s/course1/stage/5/puzzle/1
Labirynt- pętle; https://studio.code.org/s/course1/stage/13/puzzle/1
Pszczółka - sekwencja: https://studio.code.org/s/course1/stage/7/puzzle/1
Artysta: https://studio.code.org/s/artist/stage/1/puzzle/1
Artysta- sekwencja: https://studio.code.org/s/course1/stage/8/puzzle/1
Artysta- kształty: https://studio.code.org/s/course1/stage/10/puzzle/1
Artysta - pętle: https://studio.code.org/s/course1/stage/18/puzzle/1
Literująca pszczółka: https://studio.code.org/s/course1/stage/11/puzzle/1
Koduj z Anną i Elsą: https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1
Godzina Kodowania z
Minecraft: https://studio.code.org/s/mc/stage/1/puzzle/1
Play Lab: https://code.org/playlab
CodeMonkey: https://www.playcodemonkey.com/challenges/1
I jeszcze na zachętę przykłady, co można zrobić samemu po
przerobieniu kursów:
zobacz
zobacz projekt
zabawa z pętlami
postacie rozmawiają
|